• Voor 17:00 uur besteld, morgen in huis
  • Uitgebreid aanbod 
  • Gratis verzending vanaf € 79,95
  • Bedenktijd van 14 dagen

Retourneren

Bij Steenwijkschoenen kunt u de bij ons online gekochte artikelen ruilen of retourneren binnen 14 werkdagen, ingaande de dag van ontvangst.
Dit geld voor alle artikelen; wij maken geen onderscheid in sale, of niet afgeprijsde artikelen.
U kunt het artikel ruilen of retour sturen in de originele onbeschadigde schoenendoos inclusief compleet ingevuld retourformulier.
Plaats de schoenendoos vervolgens in de verzenddoos zodat de schoenendoos onbeschadigd blijft.
Wij accepteren enkel onbeschadigde en ongedragen artikelen (passen valt hier niet onder), voorzien van originele etiketten en labels.
Plak op de retourzending het bijgeleverde retour adres.( Dit adres vindt u onderaan de pakbon.)
Geef hierna uw pakje af en laat het voldoende frankeren bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL-servicepoint.


Let op: risico en kosten m.b.t. een retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Wij raden u dan ook aan uw pakket met een track & trace code te versturen en deze code goed te bewaren. Daarmee kunt u aantonen dat u de goederen retour hebt gezonden. Wij brengen geen portokosten in rekening om uw order opnieuw op te sturen naar u wanneer u een artikel wenst te ruilen.

 

Ruilen en/of retourneren in onze winkels
Producten die u in onze online shop koopt kun je bij Steenwijk schoenen ook in onze andere fysieke vestigingen binnen 14 dagen ruilen en/of retourneren. Onze medewerkers helpen u graag bij het kiezen van een nieuw of vervangend artikel, of zullen samen met u zoeken naar een passende oplossing bij een eventuele klacht. Het bedrag van het eventueel retour gebrachte artikel zal dan binnen enkele werkdagen op uw rekening gestort worden.


Binnen welke termijn moet ik mijn aankopen retourneren?
Er geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de aankoop hebt ontvangen.

 

Hoe weet ik of mijn retour is ontvangen?
U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij de retourzending hebben ontvangen.


Hoe ontvang ik mijn geld retour?
Zodra u een bevestigingsmail hebt ontvangen van de klantenservice, wordt het geld binnen 5 werkdagen teruggestort. Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee u de schoenen hebt betaald.Indien u uw aankoop per creditcard heeft voldaan, storneren wij dit bedrag op uw creditcard. De daadwerkelijke terugbetaling van uw aankoopbedrag, is ter verantwoording van uw creditcardmaatschappij.

 

Formulier Kwijt
Bent u uw retour formulier kwijt? Stuur ons dan een e-mail.

 

Ik heb niet het juiste artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
Indien u niet het correcte artikel hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice per e-mail of telefonisch +31 (0)513 654525. Wij sturen u alsnog het juiste artikel toe. Mocht deze niet meer voorradig zijn, dan bieden wij u een passende oplossing aan.

 

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
Indien u een beschadigd artikel hebt ontvangen, neemt u contact op met onze klantenservice per e-mail  of telefonisch +31 (0)513 654525. Wij sturen u dan z.s.m. een onbeschadigd artikel toe. Mocht deze niet meer voorradig zijn, dan bieden wij u een passende oplossing aan.

 

Garantie en Klachten
Steenwijk schoenen streeft er naar om altijd de juiste service en kwaliteit te leveren. Alle schoenen in onze collectie moeten gemaakt zijn van deugdelijk materiaal en mogen geen productiefouten bevatten. Blijkt het materiaal ondeugdelijk of is de schoen niet goed geproduceerd dan maakt u vanzelfsprekend aanspraak opde ( wettelijke) garantie. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie kan per fabrikant sterk verschillen. Wanneer u een paar schoenen hebt aangeschaft dat niet aan de verwachte kwaliteit voldoet kunt u contact met ons opnemen. Stuur dan een mailtje, bij voorkeur met foto's van de plaats van de klacht, en van de onderkant van de zolen naar ons e-mail adres.

Wij zullen de klacht serieus bekijken en contact met u opnemen. U ontvangt altijd binnen 2 werkdagen een reactie. De klacht kan natuurlijk ook in onze winkels bekeken worden.


Reparatie
Mocht het artikel gekocht bij Steenwijkschoenen binnen korte tijd kapot gaan doordat het product niet voldoet aan de kwaliteit, dan zorgen wij voor herstel of vervanging van het product of we storten het te vergoeden bedrag op uw rekening als er geen oplossing meer is.


Klachten die niet onder de garantie vallen:

  • Slijtage van zolen, hakken en neuzen door veel vuldig gebruik.
  • Schade aan ritsen door verkeerd gebruik
  • Het loslaten en/of verliezen van pailletten, knopen, steentjes, kraaltjes ed.
  • Uitgedroogd materiaal, dit ontstaat wanneer u niet voldoende onderhoud pleegt aan uw schoenen
  • Het verkeerd gebruiken van onderhoudsmiddelen
  • Wanneer er reparaties zijn toegepast aan de schoen

Twijfelt u of uw klacht onder gebruikers slijtage valt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice om kom langs in onze winkel.


Belangrijk!
Indien u schoenen/laarzen heeft gekocht die van gekleurd leer of suède materialen gemaakt zijn, houdt u er dan rekening mee dat deze kleurstoffen (tijdelijk) kunnen afgeven. Dit kan problemen opleveren met het dragen van lichte kleding en het plaatsnemen op meubels met lichte stoffering. STEENWIJK SCHOENEN neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade die op deze wijze is ontstaan.

 

Uitverkoop(sale)
Wanneer de uitverkoop start bij STEENWIJK SCHOENEN wordt dit duidelijk aangekondigd op de website d.m.v. verschillende sale banners. Heeft u bijvoorbeeld een week voor de sale schoenen gekocht voor de volle prijs kunnen wij u helaas het verschil niet terug retourneren. Doordat er een datum aan is vastgesteld zullen wij ook vanaf deze datum met de sale starten! Houd hier dus rekening mee wanneer u laat in het seizoen schoenen besteld, zodat het geen ongemakken oplevert.