Klantenservice


Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Steenwijk Schoenen streeft ernaar om de bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Heeft u de bestelling geplaatst voor 17:00 op een werkdag? Dan zal deze doorgaans de zelfde dag nog worden aangeboden bij Post NL. In een extreem drukke periode is het mogelijk dat uw order pas de volgende werkdag wordt verstuurd.

Hoe plaats ik een bestelling?
Kies het favoriete artikel uit. Selecteer de juiste maat en klik op "in winkelwagen".
Winkel vervolgens verder of klik op het winkelmandje rechtsboven op de pagina. Hier ziet u een overzicht van uw bestelling en de in te vullen adresvelden. Daarnaast kiest u hier of u de order thuis wilt ontvangen, op een ander adres, óf of u uw bestelling wilt afhalen in één van onze winkels. Indien alles correct ingevuld is, klikt u op "afrekenen" en u wordt doorgestuurd naar een beveiligde omgeving van onze betalingsprovider "Buckaroo" waar u uw bestelling kunt betalen via IDEAL, creditcard, Fashioncheque of Paypal.

Let op: alle artikelen die worden geleverd, komen uit de voorraad van onze winkels. Het is dus mogelijk dat schoenen gepast zijn en/of er in een van onze filialen even op is gelopen. Alle artikelen worden echter nieuw in doos geleverd en worden aan een strenge kwaliteitscontrole onderworpen voor verzending.
In de sale periode of bij artikelen uit onze outlet is het altijd mogelijk dat een artikel plots is uitverkocht of kleine mankementen vertoond. Wanneer dit het geval is zullen wij u hiervan z.s.m. op de hoogte stellen en u een vergelijkbaar artikel aanbieden in dezelfde prijsklasse of zullen we het aankoopbedrag retour storten.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Mijn bestelling is nog niet verzonden. Kan ik deze nog annuleren?
Indien uw bestelling nog niet is verzonden, kunt u de bestelling annuleren. Annuleer de bestelling via e-mail, of telefonisch op +31 (0)513-654525.

Mijn bestelling is verzonden. Kan ik deze nog annuleren?
Indien uw bestelling is verzonden, is het niet mogelijk om deze te annuleren.
 
Kan ik zelf mijn bestelling annuleren?
Na betaling is het alleen mogelijk de bestelling door de klantenservice te laten annuleren. Vóór de betaling annuleert u uw bestelling door niet af te rekenen.

Wat zijn de verzendkosten?
Voor alle bestellingen binnen Nederland met een totaalbedrag boven €79,95 betaalt u geen verzendkosten.
Voor bestellingen van € 79,95 of lager, vragen wij een bijdrage van € 5,95 verzendkosten.
Wij verzenden ook naar België. Voor bestellingen naar België beneden € 150,00 berekenen wij € 10,00 bijdrage voor de verzendkosten.

Betalen

Waarmee kan ik afrekenen?
Het is mogelijk uw bestelling af te rekenen via iDeal, Creditcard, Fashioncheque en PayPal.
 
Hoe betaal ik via iDeal?
U plaatst de artikelen die u wilt bestellen in de winkelwagen.
Vervolgens klikt u op "nu afrekenen".
Selecteer (of wijzig) het juiste factuur- en afleveradres.
Selecteer “betalen via iDeal”, vink de juiste bank aan, ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik op “bestellen”.
U wordt doorgelinkt naar het inlogscherm van uw eigen bank waar de betaling klaarstaat.
U vult de ontbrekende gegevens in en bevestigt de betaling.
De betaling wordt afgeschreven van uw rekening.
Vervolgens heeeft u de mogelijkheid uw e-mailadres in te vullen om hierop een bevestiging van de betaling te ontvangen.
U wordt automatisch teruggeleid naar de website van Steenwijkschoenen. Let op: sluit deze pagina niet zelf af!
 
Met welke banken kan ik betalen via iDeal?
De banken waar Steenwijkschoenen mee samenwerkt zijn: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING Bank, KNAB, Moneyou, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot.
 
Hoe betaal ik via Creditcard?
U plaatst de artikelen die u wilt bestellen in de winkelwagen.
Vervolgens klikt u op "nu afrekenen".
Selecteer (of wijzig) het juiste factuur- en afleveradres.
Selecteer “betalen via Creditcard”, ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik op “bestellen”.
U wordt doorgelinkt naar het inlogscherm van uw eigen Creditcard maatschappij waar de betaling klaarstaat.
U vult de ontbrekende gegevens in en bevestigt de betaling. Er wordt een "Card Verificatie Code" (CVC) gevraagd. Een CVC is een 3-cijferige code die u vindt op de achterzijde van uw creditcard.
De betaling wordt afgeschreven van uw Creditcard.
Vervolgens heeft u de mogelijkheid uw e-mailadres in te vullen om hierop een bevestiging van de betaling te ontvangen.
U wordt automatisch teruggeleid naar de website van Steenwijkschoenen Let op: sluit deze pagina niet zelf af!
 
Welke Creditcards worden geaccepteerd?
Steenwijk Schoenen accepteert MasterCard, Visa en Maestro.

Hoe betaal ik via PayPal?
U plaatst de artikelen die u wilt bestellen in de winkelwagen.
Vervolgens klikt u op "nu afrekenen".
Selecteer (of wijzig) het juiste factuur- en afleveradres.
Selecteer betalen via PayPal, ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik op “bestellen”.
U wordt doorgelinkt naar het inlogscherm van PayPal waar de betaling klaarstaat.
U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord om vervolgens de betaling te bevestigen.
De betaling wordt afgeschreven van uw PayPal account. Dit account is gekoppeld aan uw creditcard of betaalrekening.
U wordt automatisch teruggeleid naar de website van Steenwijkschoenen. Let op: sluit deze pagina niet zelf af!
 
Om te betalen via PayPal heeft u een PayPal account nodig. Een PayPal account maakt u aan op de website www.paypal.com.
 
Hoe snel wordt mijn betaling verwerkt?
Betalingen via iDeal, PayPal, Fashioncheque en Creditcard worden direct verwerkt.
 
Zijn de betalingen op Steenwijkschoenen.nl veilig?
Welke betalingsmogelijkheid je ook kiest, alle betalingen op Steenwijkschoenen.nl zijn veilig. Onze betalingsmogelijkheden verlopen via onze internet payment provider Buckaroo. Deze organisatie waarborgt dat jouw transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Voor meer informatietie kun je terecht op de website van Buckaroo.

Kan ik mijn bestelling ook betalen na ontvangst?
Het is niet mogelijk om een bestelling na ontvangst te betalen.


Retourneren

Bij Steenwijkschoenen kunt u de bij ons online gekochte artikelen ruilen of retourneren binnen 14 werkdagen, ingaande de dag van ontvangst.
Dit geld voor alle artikelen; wij maken geen onderscheid in sale, of niet afgeprijsde artikelen.
U kunt het artikel ruilen of retour sturen in de originele onbeschadigde schoenendoos inclusief het retourformulier.
Plaats de schoenendoos vervolgens in de verzenddoos of verzendzak zodat de schoenendoos onbeschadigd blijft.
Wij accepteren enkel onbeschadigde en ongedragen artikelen (passen valt hier niet onder), voorzien van originele etiketten en labels.
Plak op de retourzending het bijgeleverde retouradres. 
Geef hierna uw pakje af en laat het voldoende frankeren bij het dichtstbijzijnde postkantoor of PostNL-servicepoint.

Let op: risico en kosten m.b.t. een retourzending zijn voor uw eigen rekening.
Wij raden u dan ook aan uw pakket met een track & trace code te versturen en deze code goed te bewaren. Hiermee kunt u aantonen dat u de goederen retour hebt gezonden. Wij brengen geen portokosten in rekening om uw order opnieuw op te sturen naar u wanneer u een artikel wenst te ruilen.

Ruilen en/of retourneren in onze winkels
Producten die u in onze online shop koopt kunt u bij Steenwijk Schoenen ook in onze andere fysieke vestigingen binnen 14 dagen ruilen en/of retourneren.
Onze medewerkers helpen u graag bij het kiezen van een nieuw of vervangend artikel, of zullen samen met u zoeken naar een passende oplossing bij een eventuele klacht.
Het aankoopbedrag van het eventueel retour gebrachte artikel zal dan binnen enkele werkdagen op uw rekening gestort worden.
 
Binnen welke termijn moet ik mijn aankopen retourneren?
Er geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag dat u de aankoop hebt ontvangen.
 
Hoe weet ik of mijn retour is ontvangen?
U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij de retourzending hebben ontvangen.
 
Hoe ontvang ik mijn geld retour?
Zodra u een bevestigingsmail hebt ontvangen van de klantenservice, wordt het geld binnen 5 werkdagen teruggestort. Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee u de schoenen heeft betaald. Indien u uw aankoop per creditcard heeft voldaan, storneren wij dit bedrag op uw creditcard. De daadwerkelijke terugbetaling van uw aankoopbedrag, is ter verantwoording van uw creditcardmaatschappij.
 
Formulier Kwijt?
Bent u uw (retour) formulieren kwijt? Stuur dan een e-mail.
 
Ik heb niet het juiste artikel of de juiste maat ontvangen. Wat moet ik doen?
Indien u niet het correcte artikel heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice per e-mail, of telefonisch +31 (0)513 654525. Wij sturen u graag alsnog het juiste artikel toe.
Mocht deze niet meer voorradig zijn, dan bieden wij u een passende oplossing aan.
 
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat moet ik doen?
Indien u een beschadigd artikel heeft ontvangen, neemt u contact op met onze klantenservice per e-mail  of telefonisch +31 (0)513 654525. Wij sturen u dan z.s.m. een onbeschadigd artikel toe. Mocht deze niet meer voorradig zijn, dan bieden wij u een passende oplossing aan.

Garantie en Klachten
Steenwijk Schoenen streeft er naar om altijd de juiste service en kwaliteit te leveren. Alle schoenen in onze collectie moeten gemaakt zijn van deugdelijk materiaal en mogen geen productiefouten bevatten. Blijkt het materiaal ondeugdelijk of is de schoen niet goed geproduceerd? Dan maakt u vanzelfsprekend aanspraak op de (wettelijke) garantie. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie kan per fabrikant sterk verschillen. Wanneer u een paar schoenen heeft aangeschaft dat niet aan de verwachte kwaliteit voldoet kunt u contact met ons opnemen per e-mail. Bij voorkeur met foto's van het probleem, de bovenkant van de schoenen én de zool. Graag ontvangen wij hierbij tevens de aankoopdatum van het product voor een spoedige afhandeling van uw klacht. Wij zullen de klacht beoordelen en contact met u opnemen. U ontvangt altijd binnen 2 werkdagen een reactie van ons. De klacht kan natuurlijk ook in onze winkels bekeken worden.
 
Reparatie
Mocht het artikel gekocht bij Steenwijk Schoenen binnen korte tijd kapot gaan doordat het product niet voldoet aan de kwaliteit, dan zorgen wij voor herstel of vervanging van het product of we storten het te vergoeden bedrag op uw rekening als er geen oplossing meer is.

Klachten die niet onder de garantie vallen:
Slijtage van zolen, slijtage van hakken en neuzen door veelvuldig gebruik,
schade aan ritsen door verkeerd gebruik,
Het loslaten en/of verliezen van pailletten, knopen, steentjes, kraaltjes ed.
Uitgedroogd materiaal, dit ontstaat wanneer u niet voldoende onderhoud pleegt aan uw schoenen
Het verkeerd gebruiken van onderhoudsmiddelen.
Wanneer er reparaties zijn toegepast aan de schoen door derde partijen.
Twijfelt u of uw klacht onder gebruikers slijtage valt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice om kom langs in onze winkel.

Let op: Indien u schoenen/laarzen heeft gekocht die van gekleurd leer of suède materialen gemaakt zijn, houdt u er dan rekening mee dat deze kleurstoffen (tijdelijk) kunnen afgeven. Dit kan problemen opleveren met het dragen van lichte kleding en het plaatsnemen op meubels met lichte stoffering. Steenwijk Schoenen neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade die op deze wijze is ontstaan.

Uitverkoop (SALE)
Wanneer de uitverkoop start bij Steenwijk Schoenen wordt dit duidelijk aangekondigd op de website d.m.v. verschillende sale banners. Heeft u bijvoorbeeld een week voor de sale schoenen gekocht voor de volle prijs kunnen wij u helaas het verschil niet retourneren. Doordat er een datum aan is vastgesteld zullen wij ook vanaf deze datum met de sale starten! Houd hier dus rekening mee wanneer u laat in het seizoen schoenen besteld, zodat het geen ongemakken oplevert.

Nog andere vragen?
Neem dan contact met ons op via e-mail en we helpen u graag verder!


 
 

Wij gebruiken cookies Akkoord